Stolt som en tupp!

Då var man tillbaka i verkligheten igen. Pang på bara! Cykla i regn och rusk. Två grupparbeten ska snart vara inne snart och det har redan blivit två sena dagar i skolan! Härligt! Man hade ju kunnat vara lite mer effektiv under juluppehållet, men men...sånt är livet! Dagsljus får man se en annan gång! 
Eller det har vi ju fått se massor av nu uppe i härliga Idre fjäll och de riktigt fina skidspåren! UNDERBART! Jag skulle vilja vara minst en månad till i fjällen! 
Men i måndags drog vi kosan hemåt och gjorde ett längre stopp i Orda Grönklitt så Andreas och jag kunde ställa upp i ett Ski-marathon! Som förberedelse och seedningstävling inför Vasaloppet!  
Och shiiiit vad jag var nervös och lite rädd innan start. Jag skulle inte bara köra 42 km skidor, utan göra det på en konstsnöslinga som var lite mer än en mil och åka fyra varv. Det är mentalt påfrestande, och dessutom hade jag fem dagars träningsläger och många skidmil i kroppen! 

Jag innan start! 
Jag taggade ändå till och oj vad det var tufft och roligt! Inget fäste, men bra glid! Och mitt psyke sviker mig inte i första taget! Har jag bestämt mig för att ta mig runt, så blir det så! 
Efter 3 h 22 min, och många staktag senare, var jag i mål! Tack min underbara familj som stod och hejade vid varje varvning! Ni är bäst!! <3
Så nu är jag stolt som en tupp, jag har klarat mitt första marathon, mitt näst längsta lopp i livet hittills, och jag ser fram emot vasan! Yey! 

Men innan dess blir det några sådana här härliga pluggdagar med mina härliga klasskompisar! 
 
Idag skönk vi längre och längre ner i soffan haha....

Men presentationen börjar ta form! 
Och ikväll har jag suttit här hemma och försökt få till skissen som ska in imorgon! Jaja, nu har pennorna tagit slut så nu får jag helt enkelt lämna in det som det är! 

Sov gott kära vänner! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0