Åskoväder

Vilket åskoväder! Helt galet, mamma och jag satt i bäckmörkret i flera timmar igår och skakade! I flera timmar blixtrade och smällde det usch. Så här kommer inlägget som jag skrev igår: 

Idag var andra dagen på skolan och Rose och David var med även idag och körde hårt hela förmiddagen! Idag hade vi klass 4/5, 7 och 8/9 :) Det är riktigt svårt att undervisa de äldre eleverna som inte har läst så mycket engelska och därför inte har någon grund att stå på alls. De vågar inte prata och de har inte riktigt samma ambition och vilja som de yngre eleverna som har byggt sin grund. Vi får vara glada för dem och de stora framsteg de faktiskt gör med det här materialet! :)

4-5 klassarna! 
På rasten söker de efter skuggan!

8-9 klassarna :) 
Klassrummen är små på skolan och mellan alla rum finns inte väggar hela vägen till taket så ljudnivån är hög och i värmen har en del svårt att koncentrera sig... Men de kämpar på! 
På eftermiddagen letade mamma och jag upp den liiiilla lilla fitnessen, som var ganska tom, men fortfarande hade två fungerande löpband. Yey! Körde tvåminuters intervaller och höll på att tuppa av efter åtta stycken. Lite träning blev det i alla fall! Och inte var de konstigt, så kvavt som det var idag! 
Sen kom barnen hem och det blev äntligen lite myspys och dansplaner med de äldre tjejerna när vi tittade på våra gamla dansfilmer:) underbart! 
Nu blixtrar det och dundrar högre än högts, regnet öser ner och mamma och jag ligger här i sängen, livrädda. Barnen har gått in för att skydda sig från regnet. Usch! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0