Välkomstdagen!

Förkylningen klamrar sig fast som klister i skallen och mina bästa vänner den här veckan heter Alvedon och Ipren. Men det går bra ändå! Jag orkar med att gå till skolan och träningen får vänta till trycket har lättat och körtlarna krympt till normal storlek...
Idag har jag i alla fall haft en riktigt bra dag!
Välkomstdagen på nöjesteatern för alla nya elever var en trevlig tillställning :) Ståuppare, musik, god lunch, mässa, och sightseeing i buss runt hela Malmö. Nu har jag sett mycket som jag aldrig sett förut! och jag har fått lära mig mycket om malmö :) Jag börjar faktiskt uppskatta staden lite mer. Malmö är en stad som verkligen jobbar för en hållbar utveckling, ekologisk, ekonomisk och kulturell! Det gillar jag :D Det är otroligt internationellt och mångkulturellt och har en världsberömd falafel, som jag och mina klasskompisar ska testa någon dag! haha! Jag ska nog vänja mig snart...Det enda som jag aldrig kommer tycka om är att det finns otroligt många rökare! De är överallt! Usch och fy! Håll röken för er själva!
 
Efter den trevliga välkomstdagen så fick jag gå hem och vila snorbollen till huvud och sätta igång med skrivandet av uppsatsen. Fast jag inte riktigt kan fatta det, så har allvaret kommit igång och jag måste hitta tillbaka till studietekniken! Nu är det helfart. 300 kladdiga ord har i alla fall hamnat på pappret och det är en början. Nu är jag på G !
Och imorgon kommer Joel hit!! :D :D
Helgen kommer med andra ord bli toppen! Yey!
 
Trevligt sällskap har jag haft under dagen :)
 
Viktigt att välja bra platser inför showen!
När det ser ut såhär på kvällen så vet man att man är student på riktigt!
 
 
 
Cecilia Bergander
2013-09-12 @ 06:58:42
URL: http://ceciliabergander.blogspot.com

heja heja! Är nästan lite avis! Det är ju ändå rätt härligt att plugga;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0