Shopping

Vilken härlig helg! Mamma kom hit i fredags och vi alla tre hade Idol-fredagsmys! Sen har det rullat på med god mat, film, mys, och framför allt shopping.
Varken mamma eller jag är några shopping människor. Alltså, att gå på stan är absolut inte mitt största intresse...Man får ont i fötterna och ryggen, man blir oftast för hungrig innan man hittar lunchstället, och just på lördagar efter lön så är det på tok för mycket folk ute!
Men igår trotsade vi alla dessa saker och drog ut på stan. Mamma och jag. (Joel hade fullt upp att titta på Crossfit tävling hela dagen..) Och jag fick ont, blev hungrig och trött. Men så himla mysigt vi hade det! Vi hittade en hel Gudrun Sjöden butik, och mamma utbrast "jag blir sjuuuuk!" av ren lycka. Vi hittade en konsthantverksmarknad på lilla torget, åt god lunch, upptäckte ett sjuukt stort konditori, var inne i alla roliga inredningsbutiker! OCH Jag hittade en ny väska. (Äntligen!)En stor och bra handväska/skolväska där både dator, matlåda och böcker går ner. En väska vars material och utseende håller länge. För nu jobbar jag mot en hållbar utveckling! Yey :D
Vi hittade även en riktigt fin ljusstake som har piffat upp här hemma! Så nöjd över den och vad den gör med rummet!
 
Mamma har frächat upp sin garderob ordentligt, med nya fina plagg, för olika jobb- och vardagstilfällen och jag har även skaffat mig en go och varm vinterjacka! Fluff fluff! Stor och bufflig, men ack så varm jag kommer vara när jag cyklar ute i hamnen i vinter...
Body butter var såklart ett måste med, så nu luktar både mamma och jag Honeymania, och är riktigt mjuka och goa! Precis så ska det vara efter en mamma-dotter dag på stan :) 
 
Bäst av allt är att nu behöver vi inte gå på stan mer detta året(med undantag för Julklapparna)!
 
Fina Mamma <3
 
Idag har vi haft en lugn söndag, med ett långpass ute i Bulltofta, och så har jag vinkat av i två omgångar...Först mamma, och nu Joel. Usch och fy jag kommer aldrig lära mig att säga hejdå utan att gråta. Jag vet att vi ses redan på fredag igen, men jag vill inte vara ensam så många dagar. Blä!
Nu är söndagsångesten här. Betala räkningarna, städa och skicka in uppsatsen efter sista finslipningen, och imorgon är det skola.
Men det ska ändå bli rätt spännande. Enormt många timmar i skolan, Ny Workshop, och vi vet inget mer än att det står "designstaffet" på schemat. Nytt uppdrag, ny utmaning. Undrar hur den här veckan kommer se ut!? 
Hoppas den blir lika bra som helgen :)
Siv
2013-10-01 @ 22:37:16

Hej och god natt.har läst om din fantastiska helg.kram från en trött farmor.

Svar: God natt på dig Farmor <3
beggaan.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0