Inlines

Finns det något som är lika härligt som att glida runt på ett par skridskor i ishallen? ja, nästan i alla fall!
Att rulla runt på ett par inlines ute i den underbara våren/försommaren!
Nu när jag har drabbats av allergi eller förkylning eller vad det nu är, och jag inte har fått träna, så har inlinesen varit min räddning. Det är så härligt att rulla en sväng. Mycket roligare än de gamla vanliga promenaderna.
Saknar min barndomsvän och granne hemma i Eksjö som jag alltid åkte inlines med där. Här finns inte lika gott om vänner som äger inlines, skydd och hjälm...Kanske är jag fast i nittiotalet, men det är en go känsla!
 
 
 
Nu ska jag bara fixa en hjälm också så ska jag dra upp farten med skatestavarna och börja köra hårt inför vasan. Jag börjar med det, så kanske jag vågar mig på rullskidorna till sommaren/hösten trots mina "traumatiska" minnen från ungdomens rullskidsläger...Usch för bilvägar och inga bromsar!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0