Rolig dag i Skolan

Här kommer alla känslorna på en och samma gång...
Igår kväll föll det en hel del tårar när Rose och David lämnade mig och åkte hem till Bangkok. Det sprang råttor runt huset och fladdermössen flög runt omkring mig. (jag är svinrädd för dom, när de flyger rakt emot en! Fast det flyger ju aldrig in i mig) Det är då jag blundar och bara önskar att det är en dröm alltihop, och att jag kommer vakna upp snart, hemma i min egna sköna säng. Med Joel vid min sida.
Men imorse kändes det lite bättre.
Sen började jag känna igen mig.
Skolbussen skulle gå vid kl 7, men den gick halv 8. Skolan skulle börja vid 8, men började halv 9. Min första lektion skulle börja kl 9, men började kvart över...ASIEN!! Det finns inget som heter "Passa tiden" här.
Undervisningen var i alla fall fantastiskt rolig och nu har materialet börjat användas :) RIktigt bra grejer. Det finns "lärarböcker" på både thai och engelska vilket gör att jag kan samarbeta med och få hjälp av de thailändska lärarna. Allt är väldigt pedagogiskt uppbyggt, och det innehåller massvis med flashcards, sagoböcker, färgkort, cd-skivor med sånger etc. Dessutom räckte ju pengarna till en övningsbok till varje elev.
TACK TACK TACK, Alla ni underbara vänner som varit med och spronsrat detta!
Här ser ni hela undervisningskittet och övningsböckerna. Och "MAX", min assistent :)
Övningsböcker.
Här lämnas allt över till skolan. Några elever och rektorn till vänster.
David, engelskaläraren och jag till höger :)
Dagens lektion med 1-2 klassare.
De älskade verkligen övningsboken! :D
Så det har varit en riktigt rolig dag! Och nu ska jag sova middag innan barnen kommer hem från skolan:)
Kram till er där hemma! Njut av Sverige!
lollo
2012-05-31 @ 21:31:50
URL: http://swenglish2012.blogspot.co.uk/

åh vad fint och rörande att se. underbart att kunna göra skillnad hur liten eller stor den än är. kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0