I mina drömmar

Igår drog de nya kurserna igång och första form-föreläsningen var jättekul! När vi sedan gick på en föreläsning om pixlar och vektorer och läraren började prata i förkortningar och främmande termer, så satt jag mest som ett frågetecken! Jag och ungefär halva klassen. Andra halvan verkade vara helt på det klara med vad han pratade om...det jag fattade var i alla fall att grön, blått och rött blir vitt! Eller...?
I'm lost! 
Men jag hoppas att jag hittar tillbaka imorgon när vi har första praktiska lektionen  i Photoshop. 
Idag har jag varit ledig (!). Helt otroligt, och kan vara min enda lediga vardag fram till Jul. Så den har jag självklart tagit till vara på ordentligt! Tog en långpromenad på förmiddagen, lagade en ordentlig sats Chili som blev några matlådor, och sedan tog jag cykeln och cyklade alla 7 km ut till IKEA. Var så sjukt trött på kaoset här hemma. Behövdes mer lådor till hyllan för att få undan alla saker, och dessutom så tyckte jag att det behövdes lite mer färg. Alltså kuddar! :D 
Måste erkänna att jag är glad att jag överlevde cykelturen på de stora bilvägarna. Cykelvägar är inget som de har satsat på här i Malmö- I alla fall inte ut till Ikea. Konstigt...
Eller så är det jag som är konstig, som vägrar ta bussen.
 
 
Väl framme hittade jag det jag behövde, och gick runt och drömde i alla rummen på övervåningen. Låtsas att jag bor där och har allt i perfekta färgkombinationer, inget som inte matchar.Glömmer för en stund att jag bor på 23kvadrat i andra hand med ett enda ihopplock av möbler, och ser in i framtiden när Joel och jag köpt ett mysigt hus på landet, långt från Malmös avgaser, och inreder precis som vi vill ha det. Självklart är mina drömmar helt ekonomiskt oberoende och vi har rum över till både ett gym och en atelje. Hemmakänsla!
Haha! 
Så nu ikväll har jag (förutom att jag pluggat lite grann) Städat och försökt få lite ordning och tagit bilder så ni nyfikna där hemma kan få se hur jag bor :D
 
Compact Living- TV, äta mat, och plugga sker på ett och samma bord! Den (inte så)vackra kylen finns alltid inom räckhåll!
Nu har jag både döljt den och gjort den bekvämare. Välkommen att sitta i soffan! :)
Ordning och reda i hyllan! Yey!
Och snart har jag sytt färdigt kuddarna till sängen också, så den rosa hörnan blir komplett :) 
Men nu ska här sovas!
God natt!
 
 
 
Ann
2013-10-10 @ 04:34:19

så gulligt och fint du har det! Roligt att följa dina upplevelser. Se till att du får lite vila mellan varven av träning och studier.
kram från ann och curt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0