Malmö

Nu har jag varit hemma i kära Eksjö ett par dagar och träffat hela underbara släkten. Torsdagsmys och fika hos kusinerna, blåbärspajsbakning med farmor, och mys med mormor, morfar, gammelmormor och mia! 
Batterierna laddade för denna flytt till stora stan! 
Och här är vi, mamma och jag, i Malmö. Jag har fått in de flesta kläderna i garderoben, böckerna står i hyllan, datorn är framme, och om en vecka är jag redo att börja plugga. Jag mindes lägenheten som mycket mindre och skrämmande när jag var här och tittade, men den är faktiskt riktigt mysig och charmig. Det lilla lilla badrummet funkar bra att duscha i även om man får flytta handfatet först och jag har för första gången i mitt liv gjort klyftpotatis i en gasugn! Tur jag har mamma har här som lugnar ner mig när jag tror att gasen läcker!
Igår var tårarnas dag, hämta saker i halmstad, packa bilen full, komma fram till malmö och inse att man glömt mer än hälften av vad man tänkte tagit med sig... Vi åkte och storhandlade, hittade en parkering (yey!), och en liten gräsplätt nära mitt hus (yey!) och jag försökte klamra mig fast vid varenda lycklig sak ja kunde komma på med malmö och att bo ensam. 
Ett par väldigt gulliga killar kom och hjälpte mig och mamma som desperat stod och drog ut flyttlådorna ur bagaget (som vi tryckt in i Halmstad och nu satt ordentligt fast!) och när vi väl fått ur dem ur bilen så bar de upp dem till lägenheten. Han sa att enligt hans religion skulle han hjälpa andra så självklart skulle han bära upp lådan. Ibland kan religion vara bra, för tack vare dem fick vi ut de tyngsta lådorna ur bilen och upp i lägnheten. Tacksamt! 
Idag har humöret vänt och vi har hunnit med mycket! :) Ikea, elgiganten, titt på skolan och hamnen, och en riktig långpromenad genom stan och dess vackra platser. Hittade pildammsparken att springa lite intervaller i medans mamma strosade runt och njöt i solen. Sedan blev det en ischai och kaka och nu har vi myst framför tv:n. (herregud, jag har en tv igen! :D) 
Allt ordnar sig till slut, och det kommer även detta äventyr att göra. Några paranoida veckor, så är nog jag och gasspisen överens också :)
 
 
Mitt söta lilla kök :) Snart ska det fixas gardiner också!
 
Några oaser finns det i denna stad:)
 
Folkets Park
Pildammsparken
 
Öresundsbron
 
Lite sightseeing :)
 
Och IKEA-lunch! Mums :)
Tack mamma för hjälpen och peppningen, du är bäst! <3
 
Nu är vi helt galet trötta och ska sova, för imon ska vi kolla på gymet, motionsspåret och sedan åka hem igen!
Natti natti!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0