Paus

Idag har jag varit duktig och pluggat ordentligt. och varit ute och sprungit ett riktigt långpass. Så härligt! Det känns att kroppen har fått jobba. 
Jag har paus ifrån ishallen nu. I fyra hela dagar! Och jag har haft en enorm ångest över det, men har nu lugnat ner mig.
Ibland måste man ta en paus och påminna sig själv om varför man tränar och varför man åker till ishallen varje dag. Den här veckan har det gått otroligt dåligt på träningarna och jag har inte haft så kul som man behöver för att orka göra det varje dag. Det är långt till nästa tävling och jag har tappat gnistan lite grann. 
Alltid när det känns så börjar jag övertänka varje sak, varje rörelse och varje skär. Vilket blir ett enda kaos i tekniken. En krock mellen hjärnan och kroppen! Det går över i frustration och sedan total träningsmani! Jag vågar inte hoppa över ett endaste litet pass för jag tror att jag ska tappa allt! 
Men nu har både min tränare, pappa, mamma och Joel bankat in i mitt huvud att en paus bara är bra för mig! Det handlar ju bara om fyra dagar, och jag kan träna annat sålänge! 
Så, nu tar jag en paus, tänker på annat och åker till ishallen igen när jag verkligen längtar dit! :)
 
Ikväll ska jag ut med mitt andra jobb och äta Julbord på WildWest. Ska vara riktigt häftigt amerikanskt/svenskt julbord, med lite udda grejer som krokodil, kängru och pytonorm...hehe vi får se vad jag vågar smaka!
Det kommer i alla fall bli en riktigt trevlig kväll!!
Ha det gott alla!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0