Julafton

Min julafton var helt underbar! Så mysig, så varm, så glad.
Vi började dagen med att springa ett långt snöpulspass, jag och mina syskon, tripp trapp trull gav sig iväg och slet sig fram i snön. (Andreas hade egentligen vilodag så han kunde springa i vårt tempo, haha!)
Vi har bytt ut traditionen att gå i kyrkan till att träna istället, vilket vi alla trivs med!
Sen kunde firandet börja! Det var det dags för nämsta släkten att komma. Julbordet var dukat med allt smarrigt man kan tänka sig och vi åt i flera omgångar. Jag Älskar julbord! Kan inte få nog :)
 
 
Julskinka mums!
 
 
Sedan stod Godiset på menyn. Godis godis godis! Sockertoppar och dalar. Men eftersom det är enda dagen på året som jag äter godis, så kan jag göra det rejält! Så himla gött!
Traditionsenligt så slogs ju TV:n på klockan 15:00. sarah Dawn Finer gjorde ett riktigt bra jobb tycker jag :)
Och tomteverkstaden var ju lika bra som alltid trots den lilla frustrationen över att några delar var bortklippta!
Sedan fick vi finbesök av tomten, som hade krympt ordentligt på längden sen förra året...Men riktigt trevlig var han som vanligt :)
 
 
Hm...undrar var Bella var någonstans när bilden togs. Just det ja! Hon skulle köpa en hästtidning!
 
Julklappsutdelning!
 
Jag tänker varje år att vi borde skita i julklapparna, och lägga pengarna på någon annan som behöver dem mer, men det är rätt så mysigt med klapparna under granen ändå :)
 
Resten av kvällen utäkades vi från 16 till 25 personer, då sysslingarna kom hit också :) Vi spelade Party-Alias, Gudrun höll i sitt årliga lotteri, och Lollo och jag höll i en ny aktivitet: Charader! Riktigt kul! Får bli en ny tradition. Gröten serverades, kakorna dukades fram, och så blev det ännu mera godis och umgänge!
 
 
 
 
 
Dessutom bestämde vi oss för att våra gäster i år inte skulle ta med sig några julblommor som översvämmar huset i mellandagarna, utan att vi istället skulle lägga varsin slant till mina älskade barn i Thailand. Och därmed gick startskottet för min nya insamling till barnhemmet och skolan. Tack så mycket släkten!
 
Grym dag, grym kväll, och nu mår man grymt bra!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0