Allmänhetens Åkning

Annandag Jul, och klockan ringde 07.30. 
Så knasig är jag, så att jag på en röd dag ställer klockan för att åka till ishallen och få första stunden på allmänhetens åkning för mig själv. Hampus var också där och hängde på låset och 08.55 stod vi på isen. Det blev ett bra pass, med mycket steg- och hoppträning, och vid halv elva tiden steg vi av isen, som då var full med barn som inte kunde broooooomsa!!
Lite nostalgi faktiskt. Tänk alla jular då vi har åkt på allmänhetens åkning för att hålla igång träningen. Det är bara i en sådan här liten håla som allmänhetens faktiskt kan betyda en helt tom is! Men jag klagar inte...det blir ju bara mer is till oss :)
 
Nu ska jag och mamma ta en sväng till intersport för att kolla på vandringskängor på rean. Vi börjar ju förbereda oss för sommarens långvandring uppe i Sarek. Fick en superduper-sovsäck i julklapp som jag kan överleva i ner till -28. Galet! men bra :)
Sen blir det middag hos farmor och farfar i eftermiddag (hoppas på något annat än julmat) innan jag tar tåget upp till Linkan.
Det var ett tag sen jag var uppe på slätten nu, men det är dags att ta några pass i stångebrohallen och träffa lite vänner och joels familj såklart!
Så Hejdå regniga Eksjö, och Hej regniga Linköping!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0